Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/arkham.alomvilag.hu/andromeda.php on line 1272
Névtelen Kultuszok Szerepjáték - ingyenes online fórumos szerepjáték: Arkham 1923


Névtelen Kultuszok Szerepjáték - Arkham 1923

Tartalom

Szerepjáték
Karakterkészítés
Szerepjáték szabályok
      Játéktér-használat
      Forma és jelölések
      Játékinformációk
Egyéb oldalfunkciók
Világleírás

Karakterkészítés


Egy karakter megalkotása

Karakterkép és Avatar: A karakter képe mindig illeszkedjen a játék korszakához - azaz a feltűnően modern ruházat, kiegészítő, és háttér kerülendő. A korszakba illésen kívül fontos, hogy a kép visszaadja a megszemélyesíteni kívánt karakter látható korát, nemét, és főbb, leírt külső jegyeit. A karakterképen nem szerepelhet korhatáros tartalom*. A képen fontos, hogy egy személy legyen látható, és ez az egy személy csak és kizárólag egy játékbeli karakterhez lehessen köthető (kivételt képeznek ez alól az ikrek). Ennek érdekében a már regisztrált karakterek "arcait" itt lehet bejelenteni: Foglalt karakterképek. A karakterkép kiterjesztése .png, vagy .jpg lehet és maximális mérete 350px*350px.
A Játéktéren megjelenő avatarra ugyanezek a szabályok vonatkoznak, annyi különbséggel, hogy ennek mérete 125px*180px lehet.

Név: A karakter származási helyéhez, neméhez, foglalkozásához, esetleg tisztségéhez illő elnevezés. Egy nincstelen értelemszerűen nem szerezhet hercegi rangot, és doktor titulust se, és ahogy egy Kínából származó személy sem lesz egyszerűen "Smith".

Titulus: A Játéktéren és a Karakterlapon is nyilvánosan megjelenő titulus, beosztás, foglalkozás. Ez az, amit a nagy közönség, vagy a legtöbb közeli-távoli ismerős tud a karakterről. Ez lehet a tényleges foglalkozása is, vagy kétes egyének esetén a fedőfoglalkozás, esetleg arisztokraták esetén, hogy mely területről szerzi a befolyó pénzt. (pl.: Régész, Rendőrnyomozó, Antikvárius, Könyvtáros, XYZ hely tulajdonosa)


Példafoglalkozások
Arisztokrácia (pl.: nemes örökös, világfi)
Egyház (pl.: Lelkész, Pap, Diakónus, Püspök, Káptalan, Kanon, Vikárius, Érsek, Misszionárius, Apáca/Diakonissza)
Üzlet, szolgáltatás (pl.: Boltos, Antikvárius, Kocsmáros, Szabó, Cseléd, Szobalány, Inas, Szakács, Magándetektív, Zsodos, Gazda, Ügyvéd)
Alkalmazott (pl.: Halász, Dokkmunkás, Zsoldos, Gyári munkaerő, Bolti alkalmazott)
Egyéb (pl: Forradalmár, Hobó, Sportoló)
Művész (pl.: Színész, Énekes, Író)
Média (pl.: Újságíró, Rádiós)
Értelmiségi, tudós (pl.: Professzor, Parapszichológus, Mérnök, Ügyvéd, Orvos, Jogász, Feltaláló)
Hivatalos szolgálat (pl.: Rendőr, Rendőrnyomozó, Katona, Diplomata, Hivatalnok, Erdész, Orvos)
Alvilág (Bűnöző, Tolvaj, Csaló, Bérgyilkos, Prostituált)
Nem: A karakter neme (férfi/nő)

Kor: A karakter éveinek száma. Fontos tény, hogy az 1900-as évek elején az átlagéletkor nem rúgott olyan magasra, mint manapság.

Karaktertípus: Háromféle karaktertípust különböztetünk meg a Névtelen Kultuszok szerepjátékban, melyek azt jelölik, hogy az adott karakter mennyire ismeri a játékot átszövő mítikus lényeket és tanokat.
Tudatlanok

Boldogok a tudatlanok... mert nekik nem kell szembenézniük azzal az iszonyattal, ami a világot fenyegeti. Békésen élik mindennapjaikat, végzik a feladataikat, intézik ügyes-bajos dolgaikat. Hamar rálelnek a logikus magyarázatra egy-egy természetfölötti eseménynél, könnyen szemet húnynak fölötte, és könnyebben fel is dolgozzák ezáltal őket. (Kevés világismerettel rendelkezőknek kezdő karakterként ajánlott.)

Ismerők

Akik már találkoztak közvetlenül, vagy közvetve a Mítosz lényeivel, vagy okkult jelenségekkel, bekukkanthattak a fellebbenő függöny mögé. Tudják, hogy a világ több, mint amit mutat magáról. Két fajta Ismerő létezik: vannak, akik egyelőre megelégszenek ennyi tudással. Ők nem akarnak mágiákkal teli könyveket birtokolni, vagy rituálékat gyakorolni, egyszerűen óvatosabbak - és talán kicsit paranoiásabbak - a Tudatlanoknál, hiszen, tisztában vannak azzal, hogy az éjszakában felharsanó aritkulálatlan üvöltés nem biztos, hogy egy embertársuk torkából fakadt. Viszont léteznek olyan Ismerők is, akik számára nem tabu az okkult világ utáni érdeklődés, tudásszomjuk a felkorbácsolódik a tapasztaltak hatására. Még keveset tudnak, de elég egy lökés, hogy meginduljanak a lejtőn, ami egyenesen a Míoszba való beavatottság sötét úrján vezet.

Beavatottak

Nemcsak tisztában vannak a világ mögötti világgal, az ősi kultuszokkal és annak lényeivel, hanem úgy hiszik, képesek - ha csak időszakosan is - de uralni őket. Életük a mágia és a hatalom körül forog, bár akadnak olyanok is, akik nem felelnek meg a sztereotípiáknak. Kultisták varázslók, vagy egyszerűen a Tudás biztokosai, s legtöbbjük az ép elméjével fizet ezért. (Kezdő karakternek nem ajánljuk!)

A Karakterpípusokról árnyaltabb képet kaphatsz a Világleírásban, és leginkább annak Cthulhu-mítosz fejezetéből.
Ezek a típusok nem jelennek meg nyilvánosan a karakterlapon.
Külső: Magasság, testalkat, szem, haj, vonások, általános öltözet, első benyomás. Minden olyan jellegzetesség, ami szembeötlő lehet, és a karakter küllemét meghatározza. Az egyszerű "barna haj, barna szem" kombináción kívül ide tartozik hogy milyen benyomást kelt, milyen a karakter kisugárzása. A leírás hossza körülbelül 50 vagy több szó terjedelmű.

Jellem: Két részre osztható. Viselkedés: A karakter mit mutat meg magából a külvilág számára - kivel és hogyan viselkedik, vannak-e leszűrhető tények, amik a jellemére utalnak, milyen kifelé, a világ és a közönség számára. Jellem: A belső indíttatásai, motivációja, mozgatórugói, a személyiségének fontos elemei, amik nem biztos, hogy egy pár perces beszélgetés alatt leszűrhetőek. A leírás hossza körülbelül 50 vagy több szó terjedelmű.

Előtörténet: A karakter jellemét, viselkedését, aktuális helyzetét meghatározó események összessége. Milyen körülmények között él, találkozott-e a Mítosz lényeivel, és ha igen, milyen nyomot hagyott benne? Milyen események segítették, vagy taszították oda ahol most él, esetleg beleszületett-e a helyzetébe? Milyen a viszonya a családjával, ismerőseivel, barátaival? Milyen életet élt és él a mai napig bezáróan? Mik voltak a jellemfejlődésében, életében meghatározó momentumok, fordulatok, személyek? Ez a legterjedelmesebb szeglete a karakteralkotásnak, és a legtöbb munkát így ez igényel - utánaolvasást a játék korszakának, viszonyainak, hogy a karakter története reálisan illeszkedjen a történelmi világba is. A lényege mégis inkább a megfelelő hangulat megteremtése - a sajátos horror-hangulat jegyben. Terjedelme szabadabb, de a felmerülő esetleges kérdésekre adjon választ a karakter életútjáról.

Megjegyzések: Amennyiben terjedelmesre sikerült az Előtörténet, egy rövid, tételes összefoglalás kerüljön ide a karakter életéről. Egyébiránt itt a helye ninden egyéb, nem nyilvános kommentnek, ami hozzátartozik a karakterhez, ám nem feltétlenül van helye a karakterlapon. Ezeket az információkat a karaktert engedélyezők, illetve a megfelelő jogosultságú személyek láthatják csupán. Ide érdemes feltüntetni azokat az információkat, amiket nem akarsz a leírásban közölni, de a mesélőnek fontos tudnia róla.


Szerepjáték szabályok
Játéktér-használat


A Játéktér az a terület, ahol a szerepjáték folyik. A Játéktér lényegében egy írásbeli szerepjátékra specializálódott fórumrendszer, melynek funkciói a játék átláthatóságát segítik.
Helyszínek és Helyszíncsoportok
Helyszíncsoportok: A Játéktérre kattintva a játék világába lépünk. A rendszer földrajzi elosztással teszi átláthatóvá a történelmi, viktoriánus korszak világát. A Helyszíncsoportok jelentik ennek a világnak a nagyobb földrajzi egységeit, mint például London, vagy Párizs városát, esetleg a nagyobb gyarmati területeket. Az adott helyszíncsoport mellet kis hangulatkeltő kép, illetve egy-két mondatos információ is található - továbbá hasznos adatok, mint például hány helyszín és hány hozzászólás található a csoporton belül, és melyik karakter volt aktív hozzászóló utoljára.
A választott Helyszíncsoport nevére kattintva lehet elnavigálni az abban található kisebb egységekre, a Helyszínekhez.

Helyszínek: A kiválasztott Helyszíncsoporton belül található témák összessége. ezek a helyszíncsoportnál kisebb földrajzi egységek - összefoglalva, nevesítés nélkül (mint például Utcák és parkok), avagy nevesített helyszínek (Tower bridge). Az oldal tetején mindig megjelenik egy úgynevezett navigációs sáv, ami segít eligazodni a helyszínek és csoportjaik között - mindig az aktuális helyszíncsoport nevét mutatja, amiben épp tartózkodsz, illetve linkkánt is funkcionál: rákattintva visszatérhetsz a Játéktér kezdő részére, a Helyszíncsoportokhoz.
A helyszínek nevei fölött egy penna ikon látható . Erre katinva olvasható el a helyszín leírása - minden olyan információ, amit ahhoz tudni kell, hogy teljes értékűen helyezhesd a játékodat az adott helyszínre. Ez többnyire a hely külső leírását, vagy az elérhetőségét tartalmazza. Az helyszínek nevére kattintva navigálhatsz be az adott helyszínre.
A játék helyszíne
Egy helyszín: Az oldal tetején mindig megjelenik egy úgynevezett navigációs sáv, ami segít eligazodni a helyszínek és csoportjaik között - mindig az aktuális helyszíncsoport, és a helyszín nevét mutatja, amiben épp tartózkodsz, illetve linkként is funkcionál: a megfelelő névre rákattintva visszatérhetsz a választott helyre.

Játékinformáció-doboz: A hozzászólás doboza fölötti sáv a különböző, a játékban fontos információk jelzésére szolgál. Az ide beírt szöveg a hozzászólásban kapcsos zárójelek között fog megjelenni "[Beírt játékinformáció]". A játékinformációs doboz használatáról a "Forma és jelölések" rész alatt olvashatóak részletek.

Hozzászólás-doboz:

Mehet és Frissítés: A Mehet gombra kattintva küldhető el a megfogalmazott hozzászólás az adott helyszínre. Amennyiben nincs, vagy rövid a tartalom úgy a rendszer erre felhívja a figyelmet. A Frissítés gomb szolgál arra, hogy az oldal tartalma újra betöltődjön. a Játéktéren mindig ezt használd, és ne a böngésző frissítés gombját!
Továbbá itt a legördülőben található számokat kiválasztva, illetve rányomva a frissítés gombra a helyszínen található, választott mennyiségű hozzászólást lehet megjeleníteni. Amennyiben ezek nem férnek el egy adott oldalon, az oldal alján megjelenik egy lapozási lehetőség.

Témainformációk: A hozzászólások listázása fölött a rendszer segítségével megtudhatjuk, hányan tartózkodnak az adott témában rajtunk kívül, illetve összesen hány hozzászólás van a helyszínen.

Hozzászólások: Az oldal, a helyszín lényegi részét a karakterek egymást követő, egymásra adott reakciói, úgynevezett hozzászólásai foglalják el. Legfölül mindig a legfrissebb hozzászólás található, és lefelé görgetve haladhatsz a régebbi postok felé.
Név: A legegyszerűbb és legelső információ, amit egy hozzászólásra pillantva láthatsz: a megnyilatkozó karakter neve. Erre kattintva megnyitható a karakter adatlapja (Karakterlap).
Titulus: Az adott karakter világban elfoglalt publikus beosztása, foglalkozása, titulusa.
Avatar: A karakter külleméről egy kép, a könnyebb beazonosítás, és a hangulatkeltés miatt. Erre kattintva megnyitható a karakter adatlapja (Karakterlap).
Hozzászólás információi - dátum, hozzászólás száma: Kapcsos zárójelek kötött a játékra, a hozzászólásra vonatkozó fontos, közérdekű információk találhatók, mellette az időpont, amikor a hozzászólás születet, illetve kettőskereszt után, hogy az adott poszt hányadikként született az adott helyszínen.
Hozzászólás (poszt, hsz) szövege: A karakter az adott helyszínen az adott szituációban és karakterek között adott reakciója, irodalmi stílusban. Erre a tartalomra reagál a többi user - karaktereik tükrében.
Opciók:
User információk: Bármilyen információ felvezethető ide az adatmódosítás menüponton keresztül, amit a játékos fontosnak és nyilvánosnak tart a karakteréről. Pl: aktuális megjelenés, lezért és futó játékok jegyzéke, kapcsolatok, useres elérhetőségek.
Válasz erre: Ezt a gombot használva kiemelheted, hogy a következő hozzászólásban erre a postra reagálsz. A játékinformációkban fog megjelenni, mint előzmény.
Admin opciók: A jogosult, magasabb szintű felhasználók számára látható ikon.
Törlés: Minden játékosnak lehetősége van javítás, vagy egyéb okból kifolyólag törölni a saját hozzászólását. Ez csak a Játéktérre érkezett legutolsó hozzászólásnál lehetséges. A törlés végleges, visszaállításra nincs lehetőség, ezért körültekintően bánj vele. Az is megoldást jelent, ha törlés előtt kimásolod (jegyzettömbbe, Word-be) a hozzászólást.


Forma és jelölések


Ami a fórumos játékkal keletkezik, voltaképpen egy történet, amit sokan írnak. Ez pedig akkor a legjobb, és legélvezhetőbb, ha később visszaolvasva nem támad zavar bennünk. Ahhoz, hogy ezt megtegyük, szükség van bizonyos közös rendszerre, szabályzatra, jelrendszerre a Játéktéren.
Alapvetően a hozzászólások szó, vagy karakterterjedelmére nincsen meghatározott minimum, vagy maximum. Minden játékos egyedi: kinek a hosszabb történetvezetés, és részletesebb leírás a sajátja, ám vannak akik a rövidebb, és ezáltal könnyebben követhető hozzászólásokat preferálják. Egyik sem jobb, vagy rosszabb a másiknál, többnyire az adandó helyzet, illetve a játékostársak is befolyásolják a szöveg terjedelmét. Általánosan nincs kitűzendő terjedelem (leszámítva az 50 karakteres hozzászólás-minimumot).
A játékos karakter megszemélyesítésében írásban ugyanilyen sarkalatos pont, hogy kinek a szemszögéből, és milyen időben írjuk a történetet. A Játéktéren a zavar minimalizálása végett, de mégis megtartva a játékosok egyedi ízlését a következő a norma:

A legfontosabb, hogy a hozzászólások tartalma mindig jelen időben kell íródjon:
Amikor megébred, még érzi a rémálom kesernyés-rezes ízét az ajkán.
A karakter személyét ellenben lehet kívülről, avagy belülről is leírni, avagy két lehetőség is áll a játékosok előtt. Egyes szám, első személyben (Én) fogalmazódhatnak a hozzászólások:
Amikor megébredek, még érzem a rémálom kesernyés-rezes ízét az ajkamon.
Avagy kívülről, az első példához hasonlóan egyes szám, harmadik személyben (Ő) is lehet írni:
Amikor megébred, még érzi a rémálom kesernyés-rezes ízét az ajkán.
A Játéktéren vagy a magyar regényvezetés szabályai szerinti jelöléseket használunk, vagyis a karakter cselekedetei, a leírások jelölés nélküliek, vagy csillagok közt jelenítjük meg őket:
Hatalmas mancsszerű kezeiben az aprócska medál szinte eltűnt. A feje fölé emeli az ezüsttárgyat, és valami artikulálatlan morranást hallat, mielőtt kevéssé emberszerű hangján megszólal.
vagy
*Hatalmas mancsszerű kezeiben az aprócska medál szinte eltűnt. A feje fölé emeli az ezüsttárgyat, és valami artikulálatlan morranást hallat, mielőtt kevéssé emberszerű hangján megszólal.*
Amennyiben nem csak leírások vagy cselekvések, hanem párbeszéd, vagy monológ is helyet foglal a hozzászólásban, azt gondolatjellel kezdjük. A szabályokat szintúgy a regényekben megfigyelthez lehet hasonlítani. Abban az esetben, ha csillagok használatával jelölitek a cselekedeteket, ez elhagyható.
- Ezt a könyvet hoztam eladásra. Úgy hallottam... - körbenéz, mintha azt figyelné, hogy hallják-e amit mond, majd folytatja - egy halott aszott kezeiből csavarták ki, ami utána elporladt.

vagy

Ezt a könyvet hoztam eladásra. Úgy hallottam... *körbenéz, mintha azt figyelné, hogy hallják-e amit mond, majd folytatja* egy halott aszott kezeiből csavarták ki, ami utána elporladt.
A karakter gondolatait nem szükséges külön jelölni. Egyrészt könnyedén belefűzhető a leírásokba, avagy megengedett az idézőjelek ("Gondolat"), vagy hullámos vonalak (~Gondolat~) közé foglalás.
Minden, ami nem a játékos karakterrel kapcsolatban kerül megfogalmazásra, az azt vezérlő játékos közölnivalója (más néven off ), azt külön jelöléssel kell ellátni. Ezeket két-két perjel közé szokás foglalni:
// Egy fél óra múlva itt vagyok, van egy kis elintéznivalóm. //
Fontos megemlíteni továbbá a jelölések, fogalmazások terén is a tolerancia elvét: mindig úgy játsszatok, ahogy mindkettőtöknek jó. Egy játékon belül két eltérő jelrendszert alkalmazni meglehetősen káoszos benyomást kelt, mesélő felügyelete mellett pedig mindenképpen kérjük, hogy az ő kéréséhez alkalmazkodjatok. Ilyen jellegű vitás helyzetekben a moderátorok nem tudnak a segítségetekre lenni.
Játékinformációk
A hozzászólás mező előtt található egy sáv, ami a játékhoz fűzhető információk helye. Amennyiben speciális játék folyik, úgy ezt ebben a sávban kell feltüntetni. Mi minősül speciális tartalomnak?

Korhatáros játék: A kis és fiatalkorúak védelmében minden olyan hozzászólás, amiben bizonyos mértékben káromkodás, szexuális tartalom, erőszak, illegális élvezeti cikkek használata van fogalmazva (12), (16) vagy (18) -as jelöléssel ellátandó, attól függően hogy a 12, 16, vagy 18 éven aluliak testi, lelki, szellemi, erkölcsi fejlődését károsítja, vagy sértheti az ilyen tartalmakat elutasító felnőtteket.
Amennyiben csupán utalás történik a felsorolt a témákra a hozzászólásban, elég, ha (12) -es jelzéssel lesz ellátva, ám a naturális, részletekbe menő az ábrázolás, az már (18)-as jelzést érdemel. Érdemes tudni, hogy maga a játék alapvetően 12 éves kor fölött ajánlott, mégis érdemes ezekkel a jelzésekkel ellátni az ilyen típusú játékokat.

Korhatáros tartalom:
Erőszakos, erőszakra buzdító, közbiztonságot, környezetet, illetve természetet károsító magatartás.
Fiatalokban félelemérzetet keltő, fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésüket károsító ábrázolás.
Közszemérmet sértő, pornográf tartalom: meztelen, félmeztelen alakok nemtől függetlenül és az erősen szeduktív, erotikus, pornográf megjelenés. A képeken a ruházat lehetőleg fedje az első és másodlagos nemi jellegeket.
Fegyverek, lőszerek, robbanóanyagok képe, használatuk és az arra való utalás.
Gyógyszerhasználat, elsősorban droghasználat, alkohol ivás, dohányzás, káros magatartás, annak előnyösnek való feltüntetése.

Besorolások:
[12] - Tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott. A tizenkét éven aluli olvasókban félelmet kelthet, illetve amelyet koránál fogva nem érthet meg vagy félreérthet (pl.: irodalmi szexuális utalás).
[16] - Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott. Alkalmas a tizenhat éven aluliak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy közvetett módon utal erőszakra, illetve szexualitásra, vagy témájának meghatározó eleme az erőszakos módon megoldott konfliktus.
[18] - Tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott. Alkalmas a fiatalkorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, illetve a szexualitás közvetlen, naturális ábrázolása. kerül. Pl.: [12, kora délután, Sikátor]

Időn kívüli játék: Alapvetően a Játéktéren minden játék Real-time, vagyis valósidőben folyik - azaz a hozzászólások nem több, mint egy órás szünetekkel követik egymást a játékban. Amennyiben ennél nagyobb időközökben "nem történik semmi", úgy a játék Off-timenak, azaz időn kívülinek nevezhető. Az időn kívüliség főként a felhasználók elérhetőségének függvénye. Amennyiben előre lehet tudni, hogy a játék lassabb lesz, így egy közös címet adva lehet megkönnyíteni a játék visszakereshetőségét. Ez a cím lehet a szituáció elnevezése (A borbélynál), a kezdő időpontja (Sötétedés után), vagy az abban résztvevő karakterek nevei is.

Zárt játék: Alapvetően a Játéktéren minden játék nyitott - azaz a folyó szituációkba akárki, akármilyen karakterrel becsatlakozhat. Amennyiben két, vagy több játékos úgy dönt, az adott szituációba nincs belépési lehetőség (elhatározás, avagy a szituációból adódóan), úgy azt külön kell jelezni. Erre elég egy Zárt, vagy Zárt játék szókapcsolat a játékinformációban.

Kaland: Amennyiben a Játéktéren Kaland, avagy Mesélés levezetésére alkalmas személy egy specifikus bonyodalomba, történésbe vonja be a játékos karaktereket, úgy az abban résztvevők ezt a játékinformációkban kötelesek közölni. Pl.: Kaland: Egyiptomi kiállítás

Válasz erre: A válasz erre opció igénybevétele után a játékinformációkban meg fog jelenni, hogy melyik karakter mikor íródott hozzászólására érkezik reakció. Ez az opció az adott témában több időben futó esemény, vagy sok karakter egyidejű jelenléte esetén lehet fontos - így egyértelműsíthető, kinek, és főleg melyik megnyilvánulására szól a reakció. A Válasz erre gombra nyomással ez az információ automatikusan meg fog jelenni a többi közlemény után.


Egyéb oldalfunkciók

Hamarosan