Névtelen Kultuszok Szerepjáték - Arkham 1923

Kézikönyv

A Névtelen kultuszok oldalon szerepjáték folyik, melyet 12 éven aluliaknak nem ajánlunk. Ez egy közösen megformált világ, amiben a játékos - vagyis Te - egy, vagy akár több karaktert (a játék világában élő szereplőt, itt foglalkozástól függetlenül - nyomozót) személyesítesz meg, minden részletében. A játék írásban zajlik, egy fórumon, amit Játéktérnek nevezünk, ezért magát a játékot leginkább úgy lehet elképzelni, mint egy többek által írt, folyamatos, hosszú regényt. Írásos formájához mérten többnyire az irodalmi stílus - vagy legalábbis a választékos megfogalmazás, leírás a jellemző rá. A szerepjáték középpontjában a megszemélyesített szereplő (nyomozó) érzelmei, motivációja, jelleme, fejlődése, interakciói, a többiekkel való kapcsolata és természetesen a kalandjai állnak.

Amennyiben még nem találkoztál hasonlóval, tisztában kell lenned az első, elengedhetetlen alappillérrel, ami a játék műveléséhez szükséges: A játék kezdete előtt tudatosítanod kell magadban, hogy Te (user, a felhasználó, játékos, a nyomozó tulajdonosa) és a Nyomozó (karakter, kari, ch, játékos karakter, jk) két különböző személy. Ez a kettő nem összekeverendő, nem feltétlenül feleltethető meg egymásnak. Míg te lehet, hogy egy átlagos, barna hajú, tizenéves lány vagy, könnyen előfordulhat, hogy a megalkotott karaktered egy középkorú, előkelő férfi lesz. Tehát egyik sem egyezik meg a másikkal, sem külsőségekben, sőt, talán jellemben sem. Hiszen ez egy Játék, ahol megvan a lehetőséged elszakadni magadtól - ha szeretnél.
Az oldalon a nyomozókon kívül léteznek úgynevezett Mesélők is, azaz játékot irányító, kontrolláló, moderáló személyek (az ő "nyomozónevüket" a főoldal Staff menüjében találhatod meg). Céljuk a játékteremtés, annak minőségének fenntartása, a játékosok segítése. Ha a Játéktéren staff tag Mesélőként nyilatkozik meg, úgy a hozzászólása is "Mesélő" névvel fog érkezni, és ezek a reakciók, hozzászólások a mérvadóak a szituáció, játékhelyzet értelmezésében. A mesélők megszemélyesíthetnek szereplőket (Nem Játékos Karaktereket, azaz njk-kat, mint például egy kocsmáros, járókelő, rokon), átírhatnak szituációkat, leírhatnak kalandokat, amik a nyomozókkal történhetnek. Minden körülmények között az ő szavuk a döntő egy játékszituációban, vagy azon kívüli vitában is. Tanácsokkal és figyelmeztetésekkel is láthatják el a nyomozókat illetve a nyomozó karakterek birtokosait is.

A játékban mindezeken kívül abban is különbözöl saját magadtól, hogy egy történelmi korszaknak (pontosabban az 1923-as évnek) egy külföldi szereplőjét személyesítheted meg. Vagyis a világ állása, technikai fejlettsége, a lehetőségek a hétköznapokban nagyonis különböznek a modern világban megszokottaktól. Ezért is jelenthet ez a kiszakadás napjainkból jó kikapcsolódási lehetőséget számodra - ugyanakkor kihívást is.
Oldalunk ezen részén szeretnénk minden, a játékhoz kellő alapinformációt elérhetővé tenni számodra, ám, ha nem világos valami, ne félj felkeresni az oldal vezetőit, vagy a különböző internetes keresőoldalakat további információk reményében. A szabályok nem ellened, hanem érted jöttek létre. Ezért fontos, hogy próbáld meg legjobb tudásod szerint betartani az itt írásban foglaltakat. A szabályok betartása teszi mindenki számára élvezhetővé az itt töltött időt.

Világleírás

Mielőtt belevetnéd magad a játékba és megismerkednél ennek színterével, fontos, hogy tisztában légy vele, hova is érkezel, milyen fiktív környezetbe csöppensz bele. Az általunk ismert világban, a XX. század elején járunk: a nagy háború után járunk a képzeletbeli Arkhamban, a társadalom összetétele, rétegződése, a technikai fejlettség és a hétköznapi emberek élete teljesen más, mint amit ma megszokhattunk. Gyűjteményünkben az ehhez kellő, elengedhetetlen információkat, és a játék hangulatát kívántuk szövegbe önteni.      Olvass tovább  

Szerepjáték

Következzék a gyakorlat. A kézikönyv ezen részében segítünk abban, hogyan alkosd meg az általad megformálni kívánt szereplőt, és hogyan állj neki a játékhoz. Megismertetünk a felülettel, ahol a szereplőd "élni" fog, s a Játéktér sajátos rendszeréről ugyanúgy olvashatsz, ahogy az oldal egyéb funkcióinak használatáról is. Azok a szabályok is itt találhatók, amelyek inkább a karakter felhasználójára - rád - vonatkoznak.      Olvass tovább  

A Névtelen Kultuszok egy játék, amely képzelőerőt, kreativitást, türelmet, és mindenek felett érettséget kíván. Az érettség egy részét az adja, hogy rájössz, a Névtelen Kultuszok csak egy játék, és az itt fölvázolt emberek és helyzetek csupán a képzelet szüleményei. A való életben történt sérelmek megtorlására ez nem megfelelő helyszín. Ha vége a játéknak, kapcsold ki a gépet, és térj vissza a saját életedhez.
Amennyiben a fent leírtakhoz tudod magad tartani, úgy jó szórakozást kívánunk!
ÁlomVilág Ismeretterjesztő Közhasznú Alapítvány